Ut å gresse

Svein Olsen sitter i Bodø Bystyret for partiet Rødt.

Rødts Svein Olsen og andre rønvikjorderomantikere latterliggjorde meg i nedlatende vendinger fra Bystyrets talerstol under møtet 9.12, for mine uttalelser om dagens bruk av Rønvikjordene. Han, med de nevnte, hevdet at jeg ikke forstår meg på matproduksjon. ”Kyr må jo ha gress og det fører til både melk og kjøtt, er ikke det matproduksjon?” Spurte han klingrende retorisk, tydelig tilfreds med sitt selvsikre og åpenbare kunnskapshegemoni på området.

Svaret er utvilsomt ja, men gress kan man dyrke andre steder enn i Bodø sentrum (er klar over at det ikke ligger i sentrum, så er det sagt.)  Det er, og vil hele tiden være mitt poeng. Og til neste gang debattiveren måtte ramme Olsen: Server dine friske fraspark til meg heller i et forum hvor jeg har muligheten til å svare, som her i avisen, fremfor en talerstol jeg ikke har tilgang på. Så slipper du å stå der selvtilfreds, men uimotsagt. God Jul og god bedring.

Daniel Bjarmann-Simonsen

3. Kandidat, Bodø Høyre.


Legg igjen en kommentar

